7 moduri creative de a folosi uleiul de cocos in regimul de sanatate si frumusete

7 moduri creative de a folosi uleiul de cocos in regimul de sanatate si frumusete

Nu poti scapa de nebunia uleiului de cocos. Oamenii coc cu el. Ei gatesc cu el. Il toarna in cafea si il ung pe paine prajita. Ei chiar il netezesc in parul si pe pielea lor si multe altele. Se pare ca uleiul de cocos nu poate face nimic!

Dar doar pentru ca pasionatii de keto imbratiseaza acest ulei nu inseamna neaparat ca este mai sanatos decat alte tipuri. Un lucru de care trebuie sa tineti cont atunci cand mancati sau gatiti cu ulei de cocos este continutul de grasimi saturate. La fel ca si alte grasimi care sunt solide la temperatura camerei, uleiul de cocos are un continut ridicat de grasimi saturate, tipul celor mai multi experti recomanda sa le limiteze in dieta. Marea majoritate - 90 la suta - din grasimea din uleiul de cocos este saturata, arata cercetarile.

Desi a existat o dezbatere despre cat de nesanatoase sunt cu adevarat grasimile saturate, o revizuire sistematica publicata in 2020 a 16 studii clinice a concluzionat ca uleiul de cocos provoaca colesterol LDL ("rau") mai mare decat utilizarea uleiurilor de plante netropicale. Deci, desi poate creste colesterolul de protectie a inimii, cum ar fi HDL, creste, de asemenea, colesterolul LDL legat de riscul de boli de inima.

Din acest motiv, Asociatia Americana a Inimii recomanda limitarea aportului de grasimi saturate la 13 grame pe zi. O lingura de ulei de cocos are aproximativ 11 grame de grasimi saturate, potrivit Departamentului Agriculturii din SUA. Este foarte usor sa atingeti sau sa depasiti aceasta limita daca utilizati ulei de cocos in mod generos. In plus, lasa putin loc pentru alte surse de grasimi saturate in dieta ta.

Amintiti-va ca, daca mancati ulei de cocos, acesta ar trebui sa fie unul dintre multele uleiuri din dieta dvs., spune expertul in medicina integrativa si sanatatea femeilor Tieraona Low Dog, MD, autorul cartii Fortify Your Life: Your Guide to Vitamins, Minerals  si Mai mult . Nu este nevoie sa-l strangeti pe toate (contine 121 de calorii pe lingura, aproximativ la fel ca si alte uleiuri). Pur si simplu includeti-l intr-o rotatie intre uleiul de masline extravirgin, uleiul de arahide, uleiul de samburi de struguri si ghee, spune ea.

Dar uleiul de cocos are atat de multe alte beneficii incat, chiar daca te bucuri de el cu moderatie, un borcan poate sa nu dureze mult! Arunca o privire la aceste modalitati de a folosi uleiul de cocos din cap pana in picioare.

1. Ca tratament natural pentru calmarea eczemelor

Daca sperati sa ajutati la imblanzirea eczemei, poate doriti sa incercati uleiul de cocos, spune Dr. Low Dog. Datorita mancarimii pielii, zgarierea poate introduce bacterii stafilococi (Staphylococcus aureus, care necesita antibiotice). Pe de alta parte, „Cercetarile au aratat ca aplicarea zilnica a [ulei de cocos] pe piele timp de o luna a dus la o reducere cu 95% a stafilocociului pe piele”, spune ea. Uleiul de cocos este plin de acid lauric, care are activitate antibacteriana si antifungica care lupta impotriva bacteriilor daunatoare. Ca crema hidratanta, poate ajuta, de asemenea, la repararea barierei pielii, care este prima linie de aparare a corpului impotriva infectiilor.

Toxicitatea standardelor de frumusete Te-ar putea interesa si: Toxicitatea standardelor de frumusete

2. Ca tratament pentru acnee

Alaturi de multe alte beneficii ale proprietatilor antifungice si antimicrobiene ale uleiului de cocos, cercetarile timpurii indica ca poate fi „o optiune rezonabila pentru pacientii cu infectii dermice usoare pana la moderate, in special acneea vulgara cauzata de P. acnee.” In timp ce uleiul de nuca de cocos, ca oricare altul, este comedogenic, ceea ce inseamna ca poate infunda porii, cercetarile au descoperit, de asemenea, ca are efecte antiinflamatorii, poate proteja pielea de radiatiile UV si poate imbunatati functia naturala a pielii ca o bariera impotriva efectelor negative asupra mediului. . Asadar, daca aveti pielea sensibila sau sunteti predispus la acnee, consultati un dermatolog certificat de bord inainte de a o incerca.

3. Ca crema hidratanta

Unde uleiul de cocos straluceste este atunci cand este aplicat pe piele. Uleiul de cocos poate fi un excelent hidratant natural care nu contine parfum adaugat sau alte ingrediente care pot provoca iritatii. „Sunt destul de indragostit sa-l folosesc local. Compusii din uleiul de cocos sunt siguri si extrem de eficienti pentru restabilirea umiditatii pielii”, spune Low Dog. Cercetarile au descoperit ca aplicarea uleiului de cocos pe piele de doua ori pe zi timp de doua saptamani a imbunatatit semnificativ hidratarea pielii si a fost la fel de sigura ca si alte uleiuri. Puteti folosi ulei de cocos pentru a ameliora iritatia si inflamatia si pentru a reduce riscul de infectii bacteriene, adauga Low Dog. Cand iesiti de la dus, incalzeste-ti cateva in maini si freaca-ti picioarele, spatele bratelor sau alte puncte aspre si uscate.

4. Pentru o mai buna sanatate orala

O tehnica numita tragerea cu ulei (care implica smulgerea uleiului in gura) este adesea facuta cu ulei de masline, ceva care a beneficiat pacientii Low Dog cu probleme gingivale sau cu cresterea excesiva a placii. Dar poate doriti sa-l incercati si cu ulei de cocos.

„Exista anumite motive sa credem ca uleiul de cocos ar fi probabil benefic pentru microbiomul oral si sanatatea orala in general”, spune ea. Beneficiile se pot datora acidului lauric al uleiului de cocos, care are proprietati antimicrobiene si antiinflamatorii care pot ajuta la prevenirea formarii cariilor dentare, potrivit unei recenzii publicate in 2017 in Journal of Traditional and Complementary Medicine . Analiza a constatat ca, desi tragerea cu ulei nu inlocuieste ingrijirea dentara obisnuita, pare sa imbunatateasca igiena orala atunci cand este facuta corect si regulat.

5. Pentru sanatatea vaginala

Desi exista putine cercetari stiintifice privind utilizarea uleiului de cocos ca lubrifiant natural, acesta este frecvent utilizat in acest fel, spune Low Dog. Daca utilizati ulei de cocos ca lubrifiant natural in timpul actului sexual, retineti ca cercetarile au descoperit ca poate degrada prezervativele din latex, asa ca cel mai bine este sa utilizati un lubrifiant pe baza de apa in acest caz.

30 de trucuri zilnice de frumusete pentru machiaj, par, piele si unghii Te-ar putea interesa si: 30 de trucuri zilnice de frumusete pentru machiaj, par, piele si unghii

Unele femei folosesc ulei de nuca de cocos pentru a ajuta la combaterea uscaciunii vaginale, aplicand o cantitate mica de ulei de nuca de cocos organic rafinat pe un mini tampon inainte de culcare. „Este foarte, foarte hidratant pentru vagin”, spune Low Dog. Din nou, nu exista o multime de cercetari cu privire la aceasta aplicatie, asa ca ar trebui sa discutati cu medicul dumneavoastra inainte de a o incerca si sa faceti mai intai un test de plasture in cazul in care aveti o reactie negativa.

Exista, de asemenea, dovezi preliminare ca acizii grasi cu lant mediu din uleiul de cocos pot ajuta la distrugerea Candida, ciuperca responsabila de infectiile cu drojdie. Un studiu in vitro a constatat ca uleiul de cocos poate fi la fel de eficient in aceasta privinta ca un medicament antifungic popular, dar sunt necesare studii suplimentare pe oameni. Din nou, aceasta cercetare este inca in fazele sale incipiente, asa ca consultati un medic inainte de a incerca orice tratament la domiciliu.

6. Pentru a preveni piciorul atletului

Aceleasi componente antifungice ale uleiului de cocos - in special acidul lauric si caprilic - pot ajuta la prevenirea altor infectii fungice, inclusiv a piciorului de atlet. Cercetarile preliminare au descoperit o activitate antifungica incurajatoare in acesti compusi, dar sunt necesare cercetari suplimentare pentru a determina cat de siguri si de eficienta pot fi acestia la om. Totusi, daca mergi mult la sala si esti ingrijorat de riscul piciorului de atlet, Low Dog recomanda sa freci ulei de cocos in picioare inainte de culcare. (Acoperiti-va cu sosete, deoarece poate fi gras.) Ca bonus, ungerea picioarelor cu ulei de nuca de cocos va ajuta la hidratarea acestora, iar calcaiele au tendinta de a avea pielea uscata si crapata. Amintiti-va ca cele mai bune modalitati de a lupta impotriva infectiilor fungice de la sala este sa purtati pantofi sau papuci atunci cand faceti dus si sa uscati bine pielea inainte de a va pune sosetele si pantofii.

7. Ca tratament pentru par

Cand este aplicat inainte sau dupa spalare, uleiul de cocos poate ajuta la reducerea riscului de deteriorare din cauza pieptanarii parului, noteaza cercetarile. Intr-un studiu pe trei uleiuri, acesta a fost singurul care reduce pierderea de proteine ​​atat pentru parul nedeteriorat, cat si pentru parul deteriorat, atunci cand este folosit inainte si dupa spalarea parului. O posibila explicatie: acidul lauric din uleiul de cocos poate patrunde cu usurinta in proteinele parului pentru a ajuta la protejarea suvitelor. Foloseste uleiul cu usurinta – altfel risti sa arati gras (chiar daca coama ta va fi bine hidratata).

Exista, de asemenea, cercetari mai recente ca uleiul de cocos poate ajuta la combaterea matretii. Un studiu publicat in 2021 in Scientific Reports a constatat ca uleiul de cocos poate ajuta la imbunatatirea sanatatii microbiomului scalpului (posibil datorita proprietatilor sale antifungice, antimicrobiene). Dupa tratamentul cu ulei de cocos, scalpul femeilor predispuse la matreata a avut o crestere a microbilor care au fost corelati negativ cu matreata. Sunt necesare mai multe cercetari, dar ocazional masca de par cu ulei de cocos probabil ca nu va strica.


0,00 (0 voturi)

Nu sunt Comentarii la 7 moduri creative de a folosi uleiul de cocos in regimul de sanatate si frumusete

Iti place Articolul? Distribuie si prietenilor tai:

×
kMarket