8 mituri despre salata ta

8 mituri despre salata ta

Nu exista nimic „doar” in ceea ce priveste cele 490 de calorii si 41 de grame de grasime dintr-o salata cu dressing ranch. Asta aduce si mai multe calorii si grasimi decat un Burger King Bacon Cheeseburger care are 360 de calorii, 18 grame de grasime.

MITUL nr. 1: SALATA FARA GRASIMI ESTE CEA MAI SANATOASA  

Nu chiar. Economisiti calorii atunci cand scoateti grasimea, dar multe astfel de pansamente sunt incarcate cu zahar -- mai mult de doua lingurite per portie -- si ofera zero nutritie. In plus, iti blocheaza capacitatea de a absorbi antioxidantii carotenoizi din salata verde si rosii -- compusi importanti care reduc riscul bolilor de inima. Intr-un studiu, oamenii care consumau sosuri de salata cu grasimi au absorbit de doua ori nutrientii fata de cei care folosesc sosuri cu continut scazut de grasimi. Pansamentul fara grasimi nu permitea practic nicio absorbtie a acestor baieti buni. 

MITUL nr. 2: TELINA ARE CALORII NEGATIVE 

La sase calorii pe tulpina, telina este, fara indoiala, un aliment prietenos cu greutatea. Din pacate, organismul nu cheltuieste mai multe calorii decat atat pentru a-l mesteca si a digera. Nu au fost descoperite inca alimente cu calorii negative.

MITUL nr. 3: SALATA VERDE ESTE CEA MAI BUNA 

Nu cand vine vorba de nutritie (sau aroma): rucola si cresonul sunt superstaruri, incarcate cu compusi care lupta impotriva cancerului. De fapt, s-a demonstrat ca o substanta chimica din cresonul dezactiveaza una dintre toxinele care cauzeaza cancer din fumul de tutun. Spanacul este un alt erou datorita depozitului sau de luteina, despre care se crede ca protejeaza impotriva cancerului si a orbirii. Iar versiunile pentru bebelusi de varza, verdeata de mustar si verdeata de nap sunt mai putin ascutite, dure si amare decat adultii, dar sunt echipate cu aceiasi luptatori impotriva cancerului. Verzile cu frunze inchise la culoare, cu gust usor, inclusiv salata romaine, salata rosie si multe amestecuri de mesclun, nu au o multime de fitonutrienti, dar au niveluri respectabile de beta-caroten. Verdele deschis, cum ar fi aisbergul si andivele, sunt destul de proaste nutritie. 

MITUL nr.4: DOAR LEGUMELE VERZI SUNT BUNE IN SALATE 

Salatele colorate, exclusiv din legume, ofera fitonutrienti buni pentru tine, care nu sunt disponibili in verdeturi. De exemplu, antioxidantii puternici (antociani) din legumele violete, cum ar fi vinetele, ajuta la reducerea riscului de boli de inima si la imbunatatirea functiei creierului. Ridichile ofera indoli care lupta impotriva cancerului; rosiile rosii sunt ultimul in licopen, asociat cu riscul mai mic de boli de inima si cancer. 

Tot ce trebuie sa stiti despre un somn sanatos Te-ar putea interesa si: Tot ce trebuie sa stiti despre un somn sanatos

MITUL nr. 5: FASOLELE IMI OFERA PROTEINE 

O oala (aproximativ 1/4 de cana) ofera aproximativ patru grame de proteine ​​-- nu sunt suficiente, daca aceasta este singura proteina pe care o consumi in masa respectiva. Aveti nevoie de 0,36 grame per kilogram de greutate corporala pe zi (deci o femeie de 154 de kilograme are nevoie de aproximativ 55 de grame de proteine ​​zilnic). Obtineti mai mult folosind 3/4 de cana de fasole -- adica 11 grame de proteine ​​-- plus 1/4 de cana de ou tocat (patru grame de proteine) sau 1/4 de cana de branza maruntita (sapte grame de proteine).

MITUL nr. 6: DACA ADAUGI BACON, E CA SI CUM AI FI COMANDAT UN BURGER. 

Baconul nu va castiga niciodata niciun premiu pentru sanatate -- de fapt, nutritionistii o considera o grasime (si nu o grasime sanatoasa!), spre deosebire de o carne. Dar nu este atat de rau pe cat ai putea crede. O felie, aproximativ 1 1/2 lingura maruntita, are aproximativ aceeasi cantitate de grasime ca doua linguri de feta sau branza maruntita sau o lingura de seminte de floarea soarelui. Doar asigurati-va ca nu pastrati alte grasimi, cum ar fi crutoanele sau sosurile cremoase, din salata. 

MITUL nr. 7: NU POTI SA FACI INTOXICATIE ALIMENTARA DIN SALATA CA DIN CARNE DE VID SAU DE PUI. 

 Salta verde, mugurii si rosiile sunt unii dintre cei mai obisnuiti purtatori de salmonella, tulpini toxice de E. coli si alti microbi daunatori. Cum intra in salata ta? Din gunoiul de grajd si apa contaminata in care sunt cultivate (suspectate in decesele E. coli/spanac de anul trecut), de la o masa de taiat sau un cutit murdar sau de la oameni care ating legumele fara sa se spele pe maini. Nu poti face mare lucru cand esti afara, dar acasa, spalati legumele sub jet de apa. 

MITUL nr. 8: SALATA ORGANICA E MAI SANATOASA. 

Cand vine vorba de nutrienti, prospetimea conteaza mai mult decat o denumire „organica”. In fiecare zi dupa ce sunt culese, legumele pierd vitamina B, vitamina C si alti nutrienti; caldura si lumina accelereaza declinul. O salata conventionala care a fost culesa ieri va fi pastrat mult mai multi nutrienti decat o salata ecologica care se afla la o saptamana in afara campului. Desigur, exista motive pentru a alege organic, dar un bonus de nutrienti nu este unul dintre ele.


0,00 (0 voturi)

Nu sunt Comentarii la 8 mituri despre salata ta

Iti place Articolul? Distribuie si prietenilor tai:

×
kMarket